Ekran listy informacji
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Statut
Akapit nr 1 - brak tytułu
Obwieszczenie
Obwieszczenie:Dyrektora Przedszkola nr 5 w Lufsku z dnia 15 września 2016 roku w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego Statutu Przedszkola nr 5 w LufskuNa podstawie §44 ust. 2Statutu Przedszkola nr 5 w Lufsku ogłasza się tekst jednolity Statutu Przedszkola Nr 5 w Lufsku z dnia 15 września 2016 roku stanowiący załącznik do niniejszego obwieszczenia z uwzględnieniem zmian wprowadzonych uchwałami rady pedagogicznej.
25 lutego 2014 Uchwałą Nr 1 /2014Uchwałą Nr 3/2014 z dnia 30 czerwca 2014Uchwałą Nr 5/2014 z dnia 29 sierpnia 2014Uchwałą Nr 1/2015 z dnia 20 kwietnia 2015Uchwałą Nr 5/2016 z dnia września 2016 Dyrektor Przedszkola Nr 5 w Lubsku Dorota Busz
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Przedszkole Nr 5 w Lubsku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Miszkurka Henryka |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-10-19 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Miszkurka Henryka |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-10-19 21:17:58 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-10-26 12:48:53 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-10-26 12:56:36 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2094 raz(y) |
Koncepcja Przedszkola
Akapit nr 1 - brak tytułu
Koncepcja pracy przedszkola
Wizja przedszkola:
v Dobre przedszkole powinno zapewnić każdemu dziecku podmiotowe i indywidualne traktowane, bezpieczny , radosny i wszechstronny rozwój. Program kształcenia i oddziaływań wychowawczych wzbogacony jest o działania innowacyjne nauczycieli, wyrównywanie szans, a w szczególności promocji zdrowia oraz kultywowanie tradycji regionalnych,
v Oferty edukacyjne stwarzają warunki do twórczości i kształtowania u dzieci samodzielności . Przedszkole zapewnia poczucie bezpieczeństwa troszcząc się o zdrowie psychiczne i fizyczne. Respektuje więzi rodzinne w organizacji grup wychowawczych, co znajduje uznanie w ocenie rodziców,
v Koncepcja Pracy Przedszkola ukazuje dynamikę zmian oraz dążenie do wzrastających efektów pracy dzieci i pracowników. Jasno sformułowane cele osiągane są dzięki spranemu zarządzaniu i kierowaniu placówką , kompetencji i kwalifikacji pracowników oraz wsparciu finansowemu władz samorządowych i aktywności własnej. Baza lokalowa i dydaktyczna przedszkola sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dzieci i nauczycieli oraz ich współpracy.
v Kształcenie i doskonalenie nauczycieli prowadzone jest zgodnie z Koncepcją Pracy przedszkola . Nowa forma prowadzenia spotkań z rodzicami integruje rodziców i nauczycieli, podnosi skuteczność przepływu informacji, łamie dotychczasowe stereotypy udziału rodziców w fazie planowania , realizacji i oceny programu wychowania przedszkolnego, znacząco wpływa na wzrost kultury pedagogicznej rodziców.
v Wnętrza przedszkola są estetyczne i funkcjonalne dostosowane do potrzeb rodziców. Wypracowany system opiekuńczy powoduje poszerzenie zakresu pomocy psychologicznej i logopedycznej, uwrażliwia pracowników przedszkola , rodziców na jakość żywienia dzieci, aktywność ruchową i zajęcia na powietrzu. Dzieci pozostające w trudnych sytuacjach losowych znajdują pomoc dzięki dobrej współpracy dyrektora z instytucjami społecznymi. Przedszkole ma opracowany program współpracy ze szkołą, którego celem jest przygotowanie dzieci do bezstresowego podejmowania obowiązków szkolnych.
Misja przedszkola:
v Wysokiej jakości opieka dydaktyczna i wychowawcza sprzyja osiąganiu przez dziecko pełnych możliwości rozwojowych.
Cele strategiczne :
1. I. Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej.
· Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
· Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.
· Efektywna współpraca z rodzicami wpływa na jakość pracy przedszkola.
1. II. Procesy zachodzące w przedszkolu.
· Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy.
· W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych..
1. III. Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym.
· Przedszkole jest integralnym elementem środowiska, w którym działa.
· Przedszkole współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego
i lokalnego.
i lokalnego.
· Przedszkole racjonalnie wykorzystuje warunki, w których działa.
Cele szczegółowe
· Realizacja założeń reformy oświatowej.
· Zapewnianie funkcji opiekuńczych, wychowawczych i kształcących, a także możliwości wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do potrzeb rozwojowych dzieci.
· Dbanie o wysoki poziom pracy wychowawczo-kształcącej, a także atrakcyjną ofertę edukacyjną.
· Wzmacnianie pozytywnych zachowań dzieci.
· Wykorzystywanie nowatorskiego i twórczego stylu pracy kadry pedagogicznej.
· Realizacja programów autorskich uwzględniających edukację regionalną, patriotyczną i europejską.
· Promowanie zdrowego stylu życia dziecka w domu i w przedszkolu
· Ścisła współpraca z rodzicami, jako współpartnerami w procesie edukacji
i wychowania dzieci.
i wychowania dzieci.
· Skuteczne informowanie rodziców o postępach edukacyjnych dziecka.
· Współpraca z lokalnymi placówkami oświatowymi, organizacjami i instytucjami działającymi na terenie miasta,
· Promowanie znaczenia edukacji przedszkolnej dla rozwoju społeczności.
Kryteria sukcesu
· Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci.
· Wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola.
· Wzrost skuteczności pracy nauczycieli.
· Upowszechnienie i akceptacja praw dziecka.
· Zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem.
· Poprawa stanu przedszkolnego ogrodu i terenu wokół budynku a także pomieszczeń wewnątrz przedszkola,
· Realizacja autorskich programów edukacyjnych,
· Zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole.
· Wprowadzenie skutecznego systemu diagnozowania dzieci oraz ich potrzeb rozwojowych.
· Upowszechnienie wiedzy o działalności przedszkola w środowisku.
· Liczny udział dzieci w konkursach, turniejach itp.
· Zmodernizowanie bazy przedszkola, wzbogacenie o nowoczesne pomoce dydaktyczne, księgozbiór, płytotekę, materiały metodyczne i inne media
· Prowadzenie skutecznej polityki kadrowej.
· Wzrost zadowolenia nauczycieli z dobrze spełnionego obowiązku i motywacji
w dążeniu do osiągnięcia sukcesu.
w dążeniu do osiągnięcia sukcesu.
DZIAŁANIA PODNOSZĄCE JAKOŚĆ PRACY PRZEDSZKOLA
Sposoby motywacji dzieci:
Stosowane nagrody:
- pochwała indywidualna,
- pochwała przed całą grupą,
- pochwała przed rodzicami,
- oklaski,
- emblematy,
- przydział funkcji.
Stosowane kary:
- brak nagrody,
- upomnienie ustne,
- czasowe odebranie przydzielonej funkcji,
- chwilowe odsunięcie dziecka od zabawy,
- poinformowanie rodziców o zachowaniu.
Sposoby diagnozowania osiągnięć dzieci:
- przeprowadzenie diagnozy wstępnej,
- szczegółowe rozpoznanie sytuacji dziecka, bieżące monitorowanie, dokumentowanie wyników, wspomaganie rozwoju,
- informowanie rodziców o stanie rozwoju dziecka po diagnozie wstępnej i końcowej
- półroczna ocena realizacji założonych celów i zadań, analiza, wnioski do dalszej pracy,
- bieżące wspieranie rozwoju dzieci, praca według indywidualnego programu, dokumentowanie wyników obserwacji,
- przeprowadzenie diagnozy końcowej, wnioski do dalszej pracy.
Badanie osiągnięć dzieci w przedszkolu odbywa się na podstawie:
· prezentacji dokonań dzieci (występy, wystawy),
· teczek prac i innych dokumentów,
· arkuszy obserwacji rozwoju dziecka,
· albumów, kronik,
· materiałów reportażowych (zdjęcia, filmy itp.)
· rozmów.
Sposoby monitorowania osiągnięć nauczycieli:
Nauczyciele stosują ewaluację własnej pracy (samoocenę), jak również zostają poddani ocenie przez dyrektora i rodziców. Badania osiągnięć nauczycieli dokonuje się na podstawie:
· ankiet,
· rozmów z nauczycielami, rodzicami,
· hospitacji,
· obserwacji prezentowanych przez dzieci umiejętności, wiedzy i postaw,
· arkuszy oceny pracy nauczyciela i samooceny nauczyciela,
· innych dokumentów obrazujących pracę nauczyciela.
Wyniki badania osiągnięć dzieci, nauczycieli, jak również ocena jakości pracy przedszkola omawiane są na Radach Pedagogicznych analityczno-oceniających odbywających się co pół roku.
Sposoby informowania rodziców o postępach edukacyjnych dzieci:
· nauczyciele na początku roku szkolnego informują rodziców o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania i wychowania,
· nauczyciele zobowiązani są do gromadzenia informacji o dziecku i dokumentowania jego rozwoju w sposób przyjęty w przedszkolu,
· informacje o dziecku zawarte są w arkuszach obserwacyjnych, diagnostycznych, innych dokumentach zbieranych przez nauczycieli,
· rodzice o postępach edukacyjnych swoich dzieci dowiadują się na zebraniach ogólnych, w trakcie indywidualnych rozmów podejmowanych z inicjatywy nauczyciela lub rodzica,
· na życzenie rodzica nauczyciel może napisać opinię o aktualnym stanie rozwoju dziecka,
· informację o stanie rozwoju dziecka rodzice otrzymują dwa razy w roku – po przeprowadzeniu diagnozy wstępnej i końcowej.
SPOSOBY WSPÓŁPRACY ORGANIZOWANEJ W PRZEDSZKOLU
Sposoby współpracy z rodziną dziecka:
· przekazywanie rodzicom rzetelnej informacji na temat postępów dziecka, jego zachowania i przyczyn ewentualnych niepowodzeń,
· informowanie rodziców o sposobach i możliwości uzyskania pomocy psychologiczno- pedagogicznej i innej.
· włączanie rodziców i innych członków rodzin do podejmowania działań na rzecz przedszkola,
· szerzenie wiedzy pedagogicznej wśród rodziców,
· tworzenie pozytywnej atmosfery w kontaktach z rodziną dziecka.
Sposoby współpracy ze środowiskiem lokalnym:
· podtrzymywanie tradycji organizowania imprez o charakterze otwartym dla społeczności lokalnej,
· współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, szkołą podstawową, nadleśnictwem, Kołem łowieckim, PTTK, policją, strażą pożarną, władzami samorządowymi itp.,
· włączanie się w organizowane na terenie miasta przedsięwzięcia kulturalne, konkursy oraz udział w niektórych imprezach o charakterze lokalnym i ogólnokrajowym.
Realizacja koncepcji pracy przedszkola opiera się na:
1. Programie wychowana przedszkolnego „ Nasze przedszkole” : Małgorzaty Kwaśniewskiej, Wiesławy Żaby- Żabińskiej
2. Programach autorskich nauczycielek przedszkola.
3. Rocznym planie pracy.
SYLWETKA ABSOLWENTA
Absolwent Przedszkola:
- jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych,
- ma dobrze rozwinięte procesy poznawcze,
- potrafi współdziałać w zespole,
- jest zainteresowany nauką i literaturą,
- jest samodzielny,
- jest aktywny w podejmowaniu działań,
- lubi działania twórcze,
- jest wrażliwy estetycznie,
- akceptuje zdrowy styl życia,
- ma bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym,
- cechuje się gotowością do działania na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego,
- czuje się Polakiem i Europejczykiem.
Cele strategiczne
|
Cele szczegółowe
|
. I. Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej.
Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.
Efektywna współpraca z rodzicami wpływa na jakość pracy przedszkola.
|
Realizacja założeń reformy oświatowej,
Zapewnienie funkcji opiekuńczych , wychowawczych i kształcących a także możliwości wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do potrzeb rozwojowych dzieci.
|
Dbanie o wysoki pozom pracy wychowawczo- kształcącej a także atrakcyjna ofertę edukacyjną,
Wykorzystywanie nowatorskiego i twórczego stylu pracy Kadry pedagogicznej,
|
|
Ścisła współpraca z rodzicami , jako współpartnerami w procesie edukacji i wychowania dzieci,
Skuteczne informowanie rodziców o postępach edukacyjnych dziecka,
Nauczycielki proponują nowatorskie formy współpracy z rodzicami.
|
|
II. Procesy zachodzące w przedszkolu
Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy.
W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych
|
Zapewnienie funkcji opiekuńczych , wychowawczych i kształcących a także możliwości wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do potrzeb rozwojowych dzieci,
Realizacja założeń reformy oświatowej,
|
Wzmacnianie pozytywnych zachowań dzieci,
Promowanie zdrowego stylu życia dziecka domu i w przedszkolu,
Dbanie o wysoki pozom pracy wychowawczo- kształcącej a także atrakcyjna ofertę edukacyjną,
Wykorzystywanie nowatorskiego i twórczego stylu pracy Kadry pedagogicznej,
|
|
III .Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym
Przedszkole jest integralnym elementem środowiska , w którym działa
Przedszkole współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego i lokalnego,
Przedszkole racjonalnie wykorzystuje warunki w których działa .
|
Ścisła współpraca z rodzicami jako współpartnerami w procesie edukacji i wychowania dzieci,
Współpraca z lokalnymi placówkami oświatowymi , organizacjami i instytucjami działającymi na terenie miasta,
Promowanie znaczenia edukacji przedszkolnej dla rozwoju społeczności
|
Wskaźniki efektywności Koncepcji Pracy
Cele strategiczne
|
Wskaźniki
|
I. Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej.
Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.
Efektywna współpraca z rodzicami wpływa na jakość pracy przedszkola.
|
Sprawozdania z prowadzonych programów i innowacji.
|
Protokoły zebrań z rodzicami, zeszyt kontaktów indywidualnych
|
|
Normy zachowań w każdej grupie
|
|
Biblioteka przedszkolna
|
|
Gazetka przedszkolna – „ Nasze sukcesy „
|
|
Sprawozdania z zajęć otwartych, warsztatów, spotkań ze specjalistami
|
|
Harmonogram imprez
|
|
Plany współpracy z rodzicami - zebrania ogólne i grupowe, zajęcia otwarte, warsztaty
|
|
Większa liczba rodziców biorących udział w życiu przedszkola
|
|
Postępy dzieci widoczne w konkursach
|
|
Pozytywne wyniki wizytacji
|
|
Cała Polska czyta dzieciom- księga „czytających” gości
|
|
Dobra opinia większości rodziców o pracy nauczycieli
|
|
Porozumienie z radą rodziców
|
|
II. Procesy zachodzące w przedszkolu
Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy.
W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych
.
|
Zapisy w dziennikach świadczące o systematycznej pracy
|
Programy autorskie i innowacje
|
|
Zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla dzieci
|
|
Między przedszkolny i szkolny Turniej sportowy
|
|
Scenariusze zajęć metodami twórczymi: Orffa, Kniessów, Labama, Sherborne
|
|
Scenariusze zajęć koleżeńskich z wykorzystaniem elementów kinezjologii edukacyjnej
|
|
Pakiet materiałów do realizacji programu
|
|
Kontrakty grupowe
|
|
Dzień Babci, Dziadka, Matki, Ojca- Harmonogram imprez wewnątrzprzedszkolnych
|
|
Przedstawienia w wykonaniu dzieci
|
|
Pozytywne wyniki hospitacji – osiągnięcia edukacyjne dzieci
|
|
Uroczystości o charakterze patriotycznym
|
|
Raport z diagnozy dzieci
|
|
Konkursy o tematyce higienicznej, zdrowotnej , zasad bezpieczeństwa
|
|
Systematyczne dyżury dzieci
|
|
Bogate posiłki
|
|
Pozytywne opinie większości rodziców o dobrych nawykach dzieci
|
|
Pozytywne opinie większości rodziców o uczęszczaniu dzieci do przedszkola
|
|
Pozytywna ocena z wizytacji
|
|
Wyróżnienia w konkursach
|
|
Protokoły zebrań z rodzicami
|
|
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone przez nauczycielki z kwalifikacjami
|
|
Program edukacji europejskiej „ Polak , Przedszkolak, Europejczyk „oraz artystycznej” Mały artysta”
|
|
Innowacja „ W krainie baśni i bajek”„
|
|
III .Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym
Przedszkole jest integralnym elementem środowiska , w którym działa
Przedszkole współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego i lokalnego,
Przedszkole racjonalnie wykorzystuje warunki w których działa .
|
Odznaka turystyczna DOT PTTK
|
Pozytywne opinie większości rodziców o uczęszczaniu dzieci do przedszkola
|
|
Wyróżnienia w konkursach środowiskowych
|
|
Udział w uroczystościach o zasięgu lokalnym
|
|
Protokoły zebrań z rodzicami
|
|
Strona internetowa placówki
|
|
Wysoki udział rodziców w zajęciach otwartych
|
|
Zaangażowanie rodziców w organizowaniu uroczystościach przedszkolnych i środowiskowych
|
|
Udział rodziców w spotkaniach grupowych
|
|
Zmodernizowana baza przedszkola
|
|
Skuteczna polityka kadrowa
|
|
Festyn rodzinny
|
|
Pozytywna ocena wizytacji
|
Opis ewaluacji Koncepcji Pracy Przedszkola
Ewaluacja będzie przeprowadzana trzystopniowo.
Etapy zbierania danych
|
Cele ewaluacji
|
bieżące obserwowanie realizacji zadań
|
|
po zakończeniu każdego roku realizacji programu
|
|
po zakończeniu realizacji całego programu
|
|
Ewaluację po zakończeniu każdego roku realizacji koncepcji (programu) i ewaluację sumującą przeprowadza dyrektor, a jej wyniki przedstawiane są na posiedzeniach rady pedagogicznej.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Przedszkole Nr 5 w Lubsku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Henryka Miszkurka |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-02-08 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Henryka Miszkurka |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-02-08 12:44:31 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-02-08 12:45:23 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-02-08 13:03:05 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2320 raz(y) |